“Tkurrja e administratës për shkak të pasigurisë”, Rama: Duhet të ndërhyjmë! Gjermanët nuk janë të pakorruptueshëm nga natyra, por sistemi i bën të tillë

Sot u zhvillua eventi i rëndësishëm “Transformimi i Shërbimit Publik: Themeloret e Reformës së Administratës Publike në Shqipëri”, i organizuar nga Ministri i Shtetit për Administratën Publike dhe Antikorrupsionin në bashkëpunim me OECD/SIGMA.

Në këtë takim, ku mori pjesë edhe kryeministri Edi Rama, u prezantua raporti monitorues i OECD/SIGMA për Shqipërinë për vitin 2024.
Raporti vlerëson progresin e strukturave qeveritare të Shqipërisë në kuadër të Reformës së Administratës Publike, duke e renditur vendin si lider të rajonit për një sërë indikatorësh.

Gjatë fjalës së tij, kryeministri theksoi rëndësinë e përmirësimit të vazhdueshëm dhe adresimit të sfidave që has administrata publike shqiptare në procesin e integrimit europian.

Fjalimi i Kryeministrit Edi Rama:

Përshëndetje të gjithëve!

Së pari, më lejoni ta nis këtë fjalë me një shprehje të njërit prej etërve themelues të SHBA-ve, Benjamin Franklin, i cili në një letër të vitit 1772 shkruante: “Në kursin e jetës publike nuk duhet të presim miratim apo mirënjohje të menjëhershme për shërbimet tona, por kënaqësia e një ndërgjegjeje të qetë është e mjaftueshme, dhe koha do të bëjë drejtësi në mendjen e njerëzve.”

Kjo shprehje është veçanërisht domethënëse në një kohë si kjo që jetojmë, ku rrjetet sociale shpesh krijojnë perceptime të bazuara në gjysmë të vërteta. Sot, dua të ndalem në disa pika thelbësore lidhur me progresin dhe sfidat e administratës publike në Shqipëri, sidomos në kontekstin e raportit të fundit të OECD/SIGMA.

Nga njëra anë, është inkurajuese të marrim vlerësime pozitive për reformat e ndërmarra, veçanërisht në digjitalizimin e shërbimeve publike dhe modernizimin e prokurimeve. Shqipëria është renditur si lider në rajon për shërbimet online, ku mbi 95% e shërbimeve publike janë tashmë të aksesueshme elektronikisht. Kjo ka eliminuar rreth 47 milionë ndërveprime fizike mes qytetarëve dhe sporteleve, duke ulur ndjeshëm mundësinë për korrupsion dhe duke rritur efikasitetin.

Nga ana tjetër, ka ende shumë për të bërë për të përmirësuar proceset e brendshme, për të adresuar problemet që lidhen me talk-management dhe për të harmonizuar legjislacionin me praktikën e përditshme. Zoti Virant përmendi një pikë të rëndësishme: përplasjen midis legjislacionit të adoptuar nga BE dhe kulturës administrative të vendeve të Ballkanit. Këtu qëndron një sfidë e madhe për ne, pasi mungesa e një kulture të fortë institucionale ka krijuar hendek që duhet mbushur.

E kam theksuar shpesh se nuk është natyra e individit që e bën një sistem të suksesshëm, por sistemi vetë që e formëson sjelljen e individit. Gjermanët nuk janë të pakorruptueshëm nga natyra, por kanë ndërtuar një sistem që e bën korrupsionin pothuajse të pamundur. Ky është edhe modeli që duhet të ndjekim ne: të ndërtojmë një administratë moderne, me mekanizma të digjitalizuar, që minimizojnë hapësirat për abuzim dhe maksimizojnë transparencën.

Një nga projektet më premtuese është përdorimi i Inteligjencës Artificiale në skanimin e legjislacionit dhe prokurimet publike. Ky model ka filluar të aplikohet dhe do të na ndihmojë të identifikojmë mbivendosjet në aktet ligjore dhe të thjeshtësojmë sistemin tonë legjislativ, duke e bërë më të qartë dhe më të kuptueshëm për të gjithë.

Së fundi, dua të theksoj se përparimi ynë nuk do të ishte i mundur pa mbështetjen e partnerëve tanë ndërkombëtarë, siç është OECD/SIGMA dhe Komisioni Evropian. Procesi i reformave është kompleks dhe kërkon përpjekje të vazhdueshme, por fakti që kemi një popullsi ndër më proeuropianet në rajon na jep një bazë të fortë për të ecur përpara.

Faleminderit për vëmendjen dhe për angazhimin tuaj në këtë proces të rëndësishëm për të ardhmen e Shqipërisë!