Përplasja tragjike në Nju Jork ku humbën jetën 67 persona, del raporti tronditës: Ja kush ishte fajtori

Raporti hetimor për përplasjen fatale midis një helikopteri ushtarak Black Hawk dhe një avioni të pasagjerëve të American Airlines në Nju Jork, ku humbën jetën 67 persona, ka zbuluar detaje tronditëse mbi shkaktarët e tragjedisë.

Sipas raportit, pilotja e helikopterit, kapitenja Rebecca Lobach, nuk zbatoi urdhrat e kontrollit të trafikut ajror për të ndryshuar kurs vetëm disa sekonda para përplasjes fatale. Ngjarja ndodhi natën e 29 janarit, ndërsa Lobach po kryente një vlerësim vjetor të fluturimit me bashkë-pilotin e saj, Oficerin Kryesor të Garancisë 2, Andrew Loyd Eaves, që shërbente si instruktor.

Hetimet tregojnë se Lobach jo vetëm që po fluturonte në një lartësi të papërshtatshme, por injoroi edhe këshillën urgjente të bashkë-pilotit për të kthyer majtas, ndërkohë që kontrolli i trafikut ajror kishte dhënë të njëjtin urdhër. Vetëm 15 sekonda përpara përplasjes, ekuipazhi u njoftua për praninë e një aeroplani në afërsi, por Lobach nuk reagoi siç duhej.

Sipas The New York Times, edhe pse të dy pilotët kishin pranuar njoftimin për një aeroplan afër dhe kishin mundur ta shihnin atë me sy të lirë, ata vendosën të vazhdonin me “ndarje vizuale”, një praktikë që kërkon shmangie përmes vëzhgimit personal dhe jo ndjekjes së drejtpërdrejtë të udhëzimeve të kontrollorëve.

Raporti zbulon se vetëm pak sekonda para përplasjes, Eaves i kujtoi Lobach se kontrolli kishte urdhëruar kthimin majtas drejt brigjeve të lumit lindor, çka do të kishte mundësuar shmangien e tragjedisë. Megjithatë, pilotja nuk ndryshoi kursin.

Ekspertët e aviacionit thanë për gazetën se “ndarja vizuale”, megjithëse e pranuar dhe e përdorur rregullisht në hapësirën ajrore të mbikëqyrur, mbart rreziqe të mëdha kur menaxhohet gabimisht – siç ndodhi në këtë rast fatal.

Kapitenja Rebecca Lobach, nga Durham, Karolina e Veriut, ishte një oficere aviacioni në Ushtri me rreth 500 orë fluturimi dhe kishte shërbyer edhe si ndihmëse ushtarake në Shtëpinë e Bardhë gjatë administratës së Bidenit.

Raporti nënvizon se nëse Lobach do të kishte zbatuar urdhrin për të kthyer majtas, do të ishte shmangur përplasja me Fluturimin 5342 të American Airlines, dhe 67 jetë do të ishin shpëtuar.

Ekspertët theksuan gjithashtu se në situata kur dy avionë janë në rrezik përplasjeje, pilotët duhet të marrin masa të menjëhershme në koordinim me kontrollorët, gjë që nuk ndodhi atë natë fatale, duke çuar në një nga tragjeditë më të mëdha në historinë e aviacionit amerikan.