Ngushtica e Hormuzit, arma më e fuqishme e Iranit! Pasojat e rënda që shkakton mbyllja e tij
Vendimi i Parlamentit iranian për mbylljen e Ngushticës së Hormuzit pritet të rrisë akoma dhe më shumë tensionin në Lindjen e Mesme.
Ngushtica është një rrip i ngushtë deti që ndan Gadishullin Arabik nga Irani i gjerë, përkatësisht, Gjirin Persik nga dalja në Detin Arabik.
Përafërsisht 25% e produkteve të naftës në botë kalojnë nëpër të.
Rreth 15% e numrit të madh të cisternave dhe anijeve të tjera mallrash që lëvizin nëpër Gjirin Persik dhe Detin Arabik u përkasin pronarëve të anijeve grekë .
Përqindja më e madhe e furnizimit me energji për industritë e Kinës dhe Japonisë kalon nëpër Ngushticën e Hormuzit.
Shkurt, për qytetarët evropian-perëndimor, por edhe për qytetarin e botës, mbyllja e Ngushticës së Hormuzit thjesht do të thotë një rritje e çmimeve të naftës dhe gazit dhe për rrjedhojë e të gjitha çmimeve të mallrave në të gjithë planetin.
nëse Irani arrin të bllokojë aksesin e anijeve cisterna gjigante që transportojnë naftë dhe gaz natyror në Kinë, Evropë dhe tregje të tjera të mëdha të energjisë, çmimet e naftës do të rriten ndjeshëm dhe mund të destabilizojnë ekonominë globale.
Ngushtica është jetike për tregtinë globale të naftës. Sipas të dhënave të Bloomberg, deri në vitin 2024, tankerët do të transportojnë rreth 16.5 milionë fuçi naftë bruto dhe kondensate në ditë nga Arabia Saudite, Iraku, Kuvajti, Emiratet e Bashkuara Arabe dhe Irani përmes ngushticës.
Është gjithashtu jetik për gazin natyror të lëngshëm, ose LNG, me më shumë se një të pestën e furnizimit botëror.
Irani nuk do të ketë autoritetin ligjor për të urdhëruar mbylljen e trafikut përmes Hormuzit, kështu që do të duhet ta arrijë këtë përmes përdorimit të forcës ose kërcënimit.
Nëse flota e tij detare do të përpiqej të bllokonte hyrjen në ngushticë, ka të ngjarë të përballej me rezistencë të fortë nga Flota e 5-të e SHBA-së dhe forcat e tjera detare perëndimore që patrullojnë zonën.
Megjithatë, kjo mund të shkaktojë përçarje serioze pa dërguar as edhe një anije luftarake iraniane. Një mundësi do të ishte ngacmimi i anijeve me anije patrullimi të vogla e të shpejta.
Gjithashtu mund të lëshojë dronë dhe të qëllojë raketa drejt anijeve nga zonat bregdetare ose të brendshme. Kjo mund ta bëjë kalimin e anijeve tregtare shumë të rrezikshëm.
Arabia Saudite eksporton pjesën më të madhe të naftës së saj përmes Ngushticës së Hormuzit, megjithëse mund t’i devijojë ngarkesat në Evropë duke përdorur një tubacion që përfundon në një terminal në Detin e Kuq.
Emiratet e Bashkuara Arabe mund të dërgojnë 1.5 milion fuçi në ditë nëpërmjet tubacionit nga fushat e tyre të naftës në portin e Fujairah në Gjirin e Omanit, në jug të Hormuzit.
Iraku, Kuvajti, Katari dhe Bahreini nuk kanë zgjidhje tjetër veçse të transportojnë naftën e tyre nëpërmjet detit.
Pjesa më e madhe e naftës që kalon nëpër Ngushticën e Hormuzit shkon drejt Azisë.
Irani varet gjithashtu nga Ngushtica e Hormuzit për eksportet e naftës. Ai ka një terminal eksporti në skajin lindor të ngushticës, por eksporton një pjesë të vogël të naftës së tij përmes kësaj rruge.